WIADOMOŚCI

Zmiany w układzie toru w Monako
Zmiany w układzie toru w Monako
Organizatorzy Grand Prix Monako ogłosili, że na tegoroczny wyścig zostaną wprowadzone pewne zmiany w układzie toru na ulicach Monte Carlo, by poprawić bezpieczeństwo.
baner_rbr_v3.jpg
Główną zmiany będą dotyczyć fragmentu toru tuż za tunelem, gdzie w zeszłym roku Sergio Perez miał dość poważny wypadek, który wykluczył go ze startu w GP Kanady.

Powierzchnia na dojeździe do szykany została wyrównana, po tym jak pomiary laserowe spowodowały odkrycie różnic w poziomie rzędu 20 cm w strefie hamowania. Dodatkowo ściana, w którą uderzył Perez zostanie przesunięta o 14,6 metra.

Kolejną znaczącą zmianą jest obszar wyjazdu z boksów, który został poszerzony i wyprostowany wskutek wycięcia kilku drzew, co pozwoli samochodom dołączać do stawki z wyższą prędkością.

Inne zmiany to m.in. wprowadzenie obszarów wyjazdowych o zwiększonej przyczepności (wzorem Paul Ricard), a także zastąpienie kilku barier z opon barierami TecPro, w tym tej, w którą uderzył Perez.

"Bezpieczeństwo zawsze jest stałym zagadnieniem dla organizatorów Grand Prix Monako" - czytamy w oświadczeniu. "Wprowadzone zmiany mają na celu bezpieczeństwo kierowców i publiki, oraz demonstrację dalszej chęci do modernizacji toru."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

15 KOMENTARZY
avatar
ULTR93

19.04.2012 18:11

0

Bardzo dobrze. W końcu się za to wzięli. Strasznie lubię wyścig w Monako. A im więcej kierowców jeżdżących tym większe zamieszanie- to jest ekscytujące. Kierowcy mogą się wtedy wydarzyć na prawdę zimną krwią.


avatar
blackF1

19.04.2012 18:15

0

Monako to najciekawszy tor na świecie, zawsze chętnie oglądałem wyścigi tam, niech go ulepszają, ale konfiguracji zakrętów nie ruszają.


avatar
luca motorsport

19.04.2012 18:27

0

Juz sie przestraszylem ze zmienia konfikuracje zakretow, zmiany na pewno wyjda im na dobre.


avatar
Święty

19.04.2012 18:46

0

Powinni jeszcze pomyśleć nad jakąś lepszą barierą na 1 zakręcie. Kiedyś ktoś tam przywali tak, że już nie wyjdzie spod tych opon.


avatar
fanAlonso=pziom

19.04.2012 19:14

0

wszystko ok ale ten wyjazd był podchwytliwy i tak powinno zostac oraz te pobocza z paul ricard źle kojarzą sie z monaco gdzie błąd powinien równac się dzwon reszta zmian ok


avatar
conrad30

19.04.2012 19:43

0

uff... Tytuł mnie nieco przestraszył.Na szczęście to tylko chwyt w stylu wydawnictw brukowych.


avatar
conrad30

19.04.2012 19:45

0

@1.-"Kierowcy mogą się wtedy wydarzyć na prawdę zimną krwią"???


avatar
ULTR93

19.04.2012 19:48

0

@ 7. conrad30 wykazać. pomyłka.


avatar
alto

19.04.2012 19:56

0

Tor w Monako to kręty i techniczny tor dla prawdziwych mistrzów, te zmiany są nie potrzebne.


avatar
Glyfad

19.04.2012 21:08

0

oczywiście że dzwon i bez zmian,na szczęście w monte carlo nie ma miejsca na bezkarny bahrajn.


avatar
elin

19.04.2012 22:59

0

9. alto - tor nadal jest kręty i techniczny ( dla najlepszych ). Ale teraz, jeśli będzie wypadek, to przynajmniej jest większa szansa, że kierowcy nic poważnego się nie stanie.


avatar
command_dos

20.04.2012 08:35

0

No to teraz tam będą jechać na złamanie karku. Zobaczymy ile razy przydzwoniliby w starej konfiguracji. Będą cisnąć do samego końca, albo nawet dłużej, bo "jak się nie wyrobię, to i tak nic się nie stanie"... Według mnie wystarczyłaby poprawa nawierzchni w tamtym miejscu i nic więcej, bo faktycznie, często rzucało tam tyłem...


avatar
tylkofan

20.04.2012 09:17

0

@ 12. command_dos- zgadzam się, że wystarczyłaby zmiana nawierzchni za tunelem i nic więcej. Tak swoją drogą to ciekawe co powiedzą zieloni na wycięcie drzew przy wyjeździe z alei serwisowej. Moim zdaniem powinny zostać, a nie jestem aż tak zbzikowany na punkcie ekologii, tylko uważam, że ten tor jest taki lubiany przez wszystkich dlatego, że jest trudny między innymi przez te drzewa


avatar
pz0

20.04.2012 11:28

0

Czyli zmiany niezbyt duże. I tak w Monaco już od dawna większość barier to TecPro. W Singapurze i Abu Dhabi chyba nawet wszystkie.


avatar
pjc

20.04.2012 15:38

0

Akurat poprawa bezpieczeństwa za wyjazdem z tunelu jest potrzebna. Szkoda,że takiej zmiany nie dokonano juz po wypadku Wendlingera w 1994r.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu